نتایج جستجو در یاهو وگوگل

با استفاده از موتور دوقلوي گاهويوگل، نتايج جست‌وجوي گوگل و ياهو در يك‌ پنجره قابل مشاهده است
بر اساس آمارهاي اينترنتي،‌ مردم كشورهاي مختلف از هر دو موتور جست‌وجوي ياهو و گوگل استفاده مي‌كنند و ايجاد موتور جست‌وجوي دوقلو با نام گاهويوگل كه با هدف گردآوردن نتايج هر دو موتور جست‌وجو در يك‌جا صورت گرفته است، كمكي براي تسهيل جست‌وجوي اينترنتي به شمار مي‌رود.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، موتور جست‌وجوي دوقلو يا گاهويوگل - GahooYoogle- قابليت‌هاي جست‌وجوي گوگل را با نتايج فهرست ياهو تركيب مي‌كند و با وارد كردن كلمه‌ي مورد جست‌وجو،‌ پنجره مرورگري با دو فريم در اين وب‌سايت باز مي‌شود كه در يكي نتايج جست‌وجو از ياهو و در ديگري نتايج جست‌وجو از گوگل قابل مشاهده است.
وب‌سايت گاهويوگل با آدرس http://www.gahooyoogle.com/ توسط يك شخص نروژي ايجاد شد كه به گفته‌ي خودش از جست‌وجو كردن در گوگل و سپس در ياهو خسته شده بود.
اين موتور جست‌وجوي دوقلو در يك رايانه‌ي خانگي كار مي‌كند و اخيرا مورد حمايت مالي افرادي قرار گرفته كه از اين سرويس استقبال كرده‌اند.
بر اساس اين گزارش، موتورهاي جست‌وجوي مشابه ديگري نيز وجود دارند كه نتايج جست‌وجوي موتورهاي جست‌وجوي متعدد و معروف را در يكجا گرد مي‌آورند از جمله Dogpile.com كه جست وجوي گوگل، ياهو و MSN و ASK.COM را باهم تركيب مي‌كند.
بنا بر اعلام، گاهويوگل از سال 2005 فعاليت خود را آغاز كرده و مورد حمايت يا در ارتباط با شركتي نبوده و تلاش ندارد با كسي رقابت كند.
سرويس مذكور براي تمامي ‌كاربران و بازديد كنندگان رايگان بوده و هدف آموزشي داشته و انگيزه تجاري در عرضه‌ي آن وجود ندارد.
منبع: ایسنا
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change byPThemes